27 Mart 2014 Perşembe

Gitarda Sap Ayarı Nasıl Yapılır

Gitarda sap ayarı nasıl yapılır

Gitarda sap ayarının yapılacağı yer markalarda farklılık göstermektedir. Bazı markalarda bu işin yeri sapın üst tarafında olup, bazılarında da sapın altında gövdeye yakın biryerlerdedir. Bazı gitarlarda bu deliğin üzeri başka bir koruma ile kapatılmıştır.
Bu gibi durumlarda, uygun bir tornavida ile bu korumanın kaldırılması gerekmektedir.
Gitarda sap ayarının yapılacağı alet ingilizcede “Allen Wrench” olarak geçer.
Bu alet, çoğunlukla gitarı alırken beraberinde verilir. Yoksa, nalburdan bulunabilir. USA yapımı gitarlarda inç avrupa ve Türkiye de metrik sistem kullanıldığından USA yapımı gitarlarınkini Karaköy perşembe pazarından temin edebiliriz.
Gitarda Sap Ayarı Nasıl Yapılır
En basit şekliyle sap ayarı, allen wrench’i belirtilen deliğe sokarak sağa veya sola çevirerek yapılır.
ANCAK bu iş söylenildiği kadar kolay değildir. Detaylar şu şekildedir:
1-Öncelikle ne yaptığınız bilmeniz lazım. Farklı kalınlıkta bir tel takmadıysanız, gitarınızın O ANKİ ayarları söz konusu ise, tel yüksekliğini indirmek için sap ayarı yapmayın. Bu işi eşikten yapın. Eğer telleri yeni değiştirdiyseniz ve ondan sonra tellerde bir alçalma/yükselme olduysa bu işe girişin.
2-Allen wrench’i kısa tarafından truss rod’a sokun.
Gitarların genelinde, sap tarafından eşiğe doğru bakıldığında, allen wrench’i sola doğru eğdiğinizde truss rod’u gevşetir, sağa doğru eğdiğinizde de truss rod’u sıkıştırırsınız.
Yalnız bir ekleme yapayım, bazı gitarlarda demir çubuğa ters diş açılmış olabiliyor yani sağa veya sola ezbere çevirmektense tellerin verdiği tepkiye göre ayar yapmak daha mantıklı olur.
Bu hareketi yavaş yapmanız gerekir, çünkü bu ayar, çok ince bir ayardır. Küçük hareketlerle, az çevirmeniz genelde yeterlidir. Her bir ufak çevirmede tellerin yüksekliğini kontrol etmeniz gerekir.

Gitar Kursu Kozyatağı

Senaryo 1: Yeni tel aldım, fakat ince tel almışım, teller perdeye yapıştı!
Bu durumda, truss rod, tellerin direncine göre fazla gergindir ve gevşetmek gerekir. Bunun için yukarıda belirtildiği üzere saptan eşiğe doğru baktığınızda, allen wrench’i hafifçe SOLA doğru çevirmeniz gerekir.
Senaryo 2: Yeni tel aldım, kalın çıktı, teller çok yüksekte; çalmakta zorlanıyorum
Bu durumda da, truss rod, tellerin daha yüksek gerilimine karşı koyamamakta ve sap dışarı doğru eğilmektedir. Truss rod’u sıkıştırarak, tellerin direncine eşitlemek gerekir. Bunun için, yine saptan eşiğe baktığınızda, allen wrench’i hafifçe SAĞA çevirmeniz yeterlidir.
Ne yaptığımı nasıl kontrol edeceğim?
Sap ayarının en önemli noktası ne yaptığınızı kontrol etmektir. Truss rod’u sıkıştırsanız da gevşetseniz de her ufak çevirmede tel yüksekliğinikontrol etmeniz gerekidir.
Bunun için farklı yöntemler vardır. Benim burada kullanacağım yöntem, gitarın birinci perdesi ile 17. perdesine basılı tuttuğunuzda, 8. perdedeki tel yüksekliğidir.

Bu haldeyken 2.birinin bir cetvel alıp, 8. perdedeki telin, perdeden yüksekliğine bakması gerekir. Bu yüksekliğin 0,2 mm civarında olması veya perdeye “neredeyse” değmesi yeterlidir. Başka gitaristler için bu yükseklik ve kontrol metodu farklıdır, zira herkesin çalış stili ve tel yüksekliğinden bekledikleri farklı farklıdır. Ancak şu şekliyle ortalama bir sap ayarı yapmış olursunuz.

Not: Gitarda sap ayarı yapmak için herzaman 2. bir kişiye ihtiyaç yoktur. Sol elimizin 1. parmağını birinci perdeye, sağ elimizi yine son perdeye basmışken, sol elimizin serçe parmağını açabildiğimiz kadar açıp ( bu genelde 8, perdeye denk gelmektedir ) serçe parmağımızın değebildiği son perdeyle telin yüksekliğini kontrol edebiliriz.
Sonuç
Bu metodu ancak etrafınızda bu işi öğrenebileceğiniz kimse yoksa uygulayın. Allen wrench ile gereğinden fazla oynanması, truss rod’da zigzagların oluşmasına sebep olur; ekstrem durumlarda gitarı da kaybedebilirsiniz.
Bu yazıyı en azından bir yöntem olarak yazdım. Kesinlikle eksik olabilir. Bu işi bilenlerden gerekli düzeltmeleri yapmalarını rica ederim.
NOT: Bu bilgilerin hatalı ve/veya eksik uygulanması sonucunda gitarınızda meydana gelebilecek hasarlardan sorumlu olmadığımı şimdiden belirtmek isterim. Burada sap ayarı yapmanın bir yolu gösterilmiştir. Allen Wrench’in fazla sıkıştırılması veya fazla gevşetilmesi sonucunda çok rahatlıkla gitarda hasar meydana gelebilir. Bu ayar SON DERECE İNCE BİR AYARDIR. Dikkat ve sabır gerektirir. Dikkatsizlik veya aşırı çevirmeler sonucunda gitarda HASAR OLUŞABİLİR; gitarınız KULLANILMAZ HALE GELEBİLİR. Bu ayara girişirken lüften azami özen ve dikkat gösteriniz.
Gitarda sap ayarı nasıl yapılır adlı makalemizi okusunuz faydalı bilgiler paylaşmaya devam edeceğiz.
Gitarda Sap Ayarı Nasıl Yapılır. Herhangi bir soru veya görüş için
0216 302 86 57  no lu telefonu arayabilirsiniz.
Gitar kursu için http://www.rockgitarkursu.com/ linkine tıklayınız.

21 Mart 2014 Cuma

Lambalı gitar amfileri

Lambalı gitar amfileri

Amfi çıkış katları:
Lambalı gitar amfilerinde kullanılan iki ana çıkış katı tipi vardır: Push-Pull ve Single-Ended. Bu terimler isimlerini amfinin çıkış katı devresinin "topolojisinden", yani kullanılan devre elemanlarının bağlanma şekillerinden alırlar. İki çıkış katı tipi arasındaki en temel fark lambaların çıkış trafosuna bağlantı şekli ve kullanılan trafonun türüdür.

Push-Pull nedir ?
Bir push-pull amfide güç kaynağı, trafonun orta ucuna bağlıdır (center-tap). Trafonun primer sargısının hem üst hem alt girişine lamba bağlıdır. Bu, lambaların girişteki dalga şeklinin her iki fazında da iletim halinde olmalarını sağlar. Bir push-pull çıkış katı; A sınıfına veya AB sınıfına biaslanabilir. Bu konuyu (bias) başka bir yazımızda detaylı olarak ele alacağız. Birçok dizaynda , minimal geçiş bozulması (crossover distortion) ile en verimli ve en çıkışı elde etmek için AB sınıfı bias kullanılır.( ancak bu en iyi ton demek değildir)

Push-Pull amfide en az iki adet lamba olmak zorundadır, ancak daha yüksek güç elde edebilmek için bu rakam dahada fazla olabilir. Her iki taraftaki lambaları paralel bağlayarak (4, 6 veya 8'e kadar çıkabilir)  yüksek güçlü amfiler yapılabilir. Amfilerde bu tür çalışma şekline "parallel push-pull" denilir. Push-Pull amfinin başka bir avantajı da eğer lambalar eşleştirilmiş (matched) ve çıkış dengelenmiş is, trafodan çok az akım geçmesidir. Buda trafoda daha az demir kullanılması demektir, yani daha maliyetli anlamına gelir. Çift sesler (even harmonics) ve gürültü (distortion) etkileri bu tür amfilerde iptal edilmektedir, bu özellik hi-fi için uygun ancak gitar için uygun olmayabilir. Ayrıca güç kaynağından kaynaklı uğultu sesi  (humming noise) de yok edilmektedir ki, bu özellik sayesinde amfi dizaynı yaparken ayrıca güç kaynağı için filtreleme yapılması gerekmez.
Bu devrelerde kırpma (clipping) simetrik olarak gerçekleştiği için, daha fazla tekli sesler (odd harmonics) oluşur.

Single-Ended nedir ?

Bir single-ended amfi, çıkış gücünü gürültüden (distortion) önce maksimize etmek genellikle A sınıfı biaslanmıştır. Çıkış trafosunun orta bağlantısı yoktur, sadece iki ucu vardır. Uçların biri güç kaynağına diğeri ise lambaya veya lambalara bağlıdır. Lambalar, push-pull amfide olduğu gibi paralel bağlanarak daha yüksek güç elde edilebilir. Bu tür bağlantılı amfilere "parallel single-ended" denir.

Single-Ended çıkış katı, efsanevi Fender amfilerde ve binlerce eski televizyon ve radyo markasında kullanılan çıkış katı tipidir. Single-Ended triode türündeki çıkış katının müzik kalitesi, hi-fi müziğin yeniden oluşturulması anlamında son noktadır. Bununla birlikte single-ended amfiler, push-pull amfiler kadar yüksek çıkış gücü sağlayamazlar. Güç kaynağından kaynaklı gürültüyü yok edememesi ayrıca bir dezavantajdır ve bunun için ekstra filtreleme gerektirmektedir. Çiftli sesleri  engelleyememesi, overload durumlarında asimetrik sınırlamadan dolayı çift sesleri daha da güçlendirmesi bu amfinin dezavantajlarıdır. Bu dezavantajlar, push-pull amfilerle karşılaştırıldığında single-ended amfiye eşsiz bir "ton" sağlar.

Lambalı gitar amfileri, iyi olsun kötü olsun, ses bir "tatdır". Single-Ended olsun yada Push-Pull olsun, her gitarcının sevdiği bir amfi vardır.

Gitar kursu faydalı yazılar paylaşmaya devam edecektir.

Bu yazı http://www.rockgitarkursu.com/lambali-gitar-amfileri/ linkinden alınmıştır.



17 Mart 2014 Pazartesi

Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu

                   Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu

Eller rahat biçimde tellere vurabiliyorken ilave bir askıya ihtiyaç duymaksızın enstrumanın sabit durabilmesi temeline dayanır. Bu geleneksel pozisyon sol elin klavye üzerinde rahatça gezinmesini sağlamakla kalmaz; aynı zamanda sağ elin de örneğin arpej ve akor vuruşu arasında ani geçişler yapabilmesini mümkün kılar. Sol bacak küçük bir ayaklık veya uygun herhangi bir eşyaya basmak surretiyle yaklaşık 15-20 cm kadar (öğrencinin en rahat edebileceği yükseklikte) yukarı kaldırılmalıdır. Amaç gitarın klavyesini yükselterek, sol eli omzun hemen altında bir seviyede klavyenin her noktasına erişebilir hale getirmektir. Geleneksel klasik gitarı tutuş pozisyonu’ nda gitar hiç el teması olmadan aşağıdaki 4 noktadan sabitlenmiş olmalıdır; yani
1. Sol diz üzerinde dayanmış, 
2. Sağ diz içine yaslanmış, 
3. Sağ kolun altında dirsek ve bilek arasında sıkışmış, 
4. Gitarın arkası göğsün sağ tarafına yaslanmış şekilde olmalıdır.
Not: Eğer siz de çok az sayıdaki solak öğrencilerden biriyseniz, elbetteki yukarıda sağ ve sol olarak tarif edilen tutuş pozisyonlarının tam tersini yapmalısınız. Aslında solak öğrencilerin gerek kendilerine uygun enstrüman bulma probleminden gerekse de karmaşık klasik repertuvarları sol ele uyarlamak zorluğundan kaçınmak amacıyla sağ el tekniğini öğrenmeye gayret etmesi çok daha tercih edilen bir durumdur.
Soldaki fotoğraf öğrencinin perspektifinden her iki elin pozisyonunu göstermektedir. Sağ elin başparmağı, işaret parmağı ve teller arasında oluşan üçgen, tüm parmakların çalış esnasında birbirine çarpmasını engellemektedir. Bu nedenle başparmak her zaman sola yani klavyeye dönük olmalı, diğer parmaklar ise tam tersi yönde yani köprüye bakacak şekilde bir daire çiziyor olmalıdır.
Klasik Gitarı Tutuş Pozisyonu Püf Noktaları:
- Omuzlar ve kollar tamamen rahat bir pozisyonda olmalıdır.
- Sağ el doğal bir şekilde yerçekimiyle aşağı sarkmış vaziyette olmalıdır.
- Gitarın klavyesi hafif bir açı yaparak sol elin görülebileceği bir pozisyonda olmalıdır. Amaç çoğu müziği ezberden çalmak olduğu için (Bkz. Ezberleme, Bölüm 3), sol elin klavyede alacağı bir sonraki pozisyona gözler yön vermelidir. (Önce gözlerin hareket etmesi ve ellerin de onu takip etmesi kritik önem taşımaktadır)
- Her iki başparmak da doğal, düz bir duruşta olmalı, geri kalan parmaklar her iki elde de içeri doğru bir daire çizmelidir.
- Gitarın sapı ile sol elin avuç içi arasında hafif bir boşluk muhafaza etmeye gayret edilmelidir.


Bu 4 fotoğrafta klasik gitarı tutuş pozisyonu farklı açılardan görülebilir. Omuzların serbest ve rahat duruşuna, sol bacağın dikey pozisyonuna ve gitarın sağ bacak üzerinde konumlanmasına özellikle dikkat edilmelidir. Bu pozisyon gitarın sap ve gövdesinin sol bacak üzerinde ve vücuda yaslanmış bir şekilde sabitlenmesini sağlamaktadır. Son fotoğrafta ise öğrencinin klavyeyi rahatlıkla görebilmesini mümkün kılan ve sesin yansımasını sağlayan gitar ve vücut arasındaki hafif bir açı pozisyonu yer almaktadır. Klasik gitarı tutuş pozisyonu hakkındaki yazıyı okudunuz faydalı yazıları paylaşmaya devam edeceğiz.
Klasik gitarı tutuş pozisyonu adlı makalemizi okudunuz. Faydalı yazılar yazmaya devam edeceğiz.
Gitar kursu için linke tıklayınız. www.rockgitarkursu.com
Bateri kursu için linke tıklayınız.
Facebook sayfamızı ziyaret etmeyi unutmayınız. https://www.facebook.com/KozyatagiGitarVeBateriDersi
Yener Kuşculuoğlu



14 Mart 2014 Cuma

Truss rod ( sap çeliği ) ne işe yarar

Truss rod ( sap çeliği ) ne işe yarar
Truss rod’un (sap çeliği ) en önemli amacı tellerin direncine karşılık bir karşı-direnç oluşturarak, gitarın sapını optimum düzlükte tutmaya yarar.
Truss rod’un (sap çeliği ) temel amacı tellerin yüksekliğini alçaltmak veya entonasyon yapmak değildir. Fakat Sap ayarı bozuk bir gitarın entanasyonuda bozulur.
Gitar telleri farklı kalınlık (gauge veya tension) gruplarında paketlenir. Very Light gauge (çok hafif; .009) – Light gauge (hafif; .012) – Medium Gauge (orta; 0.13) – Heavy gauge (ağır; 0.14)
Genellikle tel değişimi sırasında, farklı dirençte tel takılırsa ayarda belli bozukluklar gözlebilir. Eğer ilk taktığımız telden daha hafif bir tel taktıysak, truss rod ( sap çeliği ), gitarın sapını size doğru çekerek telleri perdelere yaklaştırır, cızırtılar çıkmaya başlar.
Eğer daha kalın bir tel taktıysak, truss rod’un ( sap çeliği ) gerilimi tellerin gerilimini dengeleyemez ve teller ile perdeler arasında çalımı zorlaştıran yükseklik meydana gelir. Bizim sap ayarındaki amacımız, bu bozuklukları, truss rod’un ( sap çeliği ) gerilimini ayarlayarak gitar sapını düzeltmektir.
Sap ayarı sadece tel değişiminde veya farklı kalınlıkta tel taktığımızda bozulmaz. Isı değişimi, nem ( rutubet ), mevsimsel değişimler sap ayarımızın bozulmasına sebep olur. Bu gibi durumlarda sapımızı tekrar tekrar ayarlamalıyız.
Sap ayarımızı yaparken dikkat etmemiz gereken en önemli hususlardan biri amerikan yapımı gitarlarda inc alyan – avrupa ve japon gitarlarda metrik alyan kullanıldığıdır.
Eğer amerikan yapımı bir gitara metrik alyanla ayar yapmaya çalışırsak sap çeliğimizin ucuna ( alyanı taktığımız yerde ) ciddi hasarlar verebiliriz.
Bunun onarımı uzman gitar tamircileri tarafından yapılmalıdır. Alalede bir gitar tamircisine sap çeliği onarımı için gitarımızı teslim etmemeliyiz.
Bu işlem torna bilgisi olan ve daha önce sap çeliğini çok defa değiştirmiş kişilerce yapılmalıdır.
Bu işlem uzun sürebilir ve maaliyeti yüksek olabilir.
Sap çeliği gitarımızın can damarlarından biridir.
Gitar kursu için linke tıklayınız. http://www.rockgitarkursu.com/

29 Kasım 2013 Cuma

Gitarda Entonasyon Ayarı Nasıl Yapılır

Gitarda entonasyon ayarı nasıl yapılır.

Öncelikle entonasyon ayarı yapabilmek için bir adet tunerımızın "akord cihazımızın" olması gerekir. Mümkünse akord cihazımız dışardan ses almayan bir model olmalı. Örneğin kablo ile çalışan modeller. Yeni teknoloji cep telefonu gibi şeyler olmamalı.

Entonasyon yapacağımız tel yeni olmalı. Eski tel notayı doğru vermez.
Entonasyon yapmadan önce kesinlikle sap ayarımızın düzgün olması gerekmektedir. Sap ayarı bozuk bir gitarın tel mesafesi değişeceğinden entonasyon doğru çıkmaz.

Entonasyon yapacağımız teli akordladıktan sonra 12. perdeye basarak oktavının tutup tutmadığına bakarız.

Eğer 12. perdedeki ses boş telimizden pes ise fotoğrafta bir no lu okun gösterdiği vida sola doğru yavaşça gevşetilir. Tel boşalmış olacağı için tekrar akorunu yapmamız gerekir.

Tunerda kontrol edilir, hala pes ise aynı işlem tekrar yapılır.
Eğer 12. perdedeki ses boş telimizden tiz ise fotoğrafta bir no lu okun gösterdiği vida sağa doğru yavaşça sıkılır. Tel gerilmiş olacağı için tekrar akorunu yapmamız gerekir.

Tunerda kontrol edilir, hala tiz ise aynı işlem tekrar yapılır.
Entonasyon ayarını tam olarak yapabilmek için telin yeni takılmış olması ve sapın düz olması gerekmektedir.

Entonasyon hakkında bilgi daha fazla bilgi almak için
Eğer makaleye rağmen entonasyonu yapamadıysanız bize telefon açıp yardım isteyebilirsiniz. Randevu alıp gelmeniz tercih edilir.

0216 302 86 57 no lu telefondan bizi arayabilirsiniz.

Gitarda entonasyon ayarı nasıl yapılır adlı makalemiz www.rockgitarkursu.com/gitarda-entonasyon-ayari-nasil-yapilir sayfasından alınmıştır.

Bostancı gitar kursu için lütfen www.rockgitarkursu.com/bostanci-gitar-kursu linkine tıklayınız.

Yener Kuşculuoğlu


26 Kasım 2013 Salı

Entonasyon nedir

Entonasyon nedir

Entonasyon; gitarın telini düzgün olarak akort ettiğimizde, o telin gitarın her perdesinde notasının tam çıkmasına denir.

Entonasyon bozuk olduğunda seste kaymalar başlar.

Entonasyon çok ince ve hassas bir ayardır. Telin eskimesi, sapın atması, perdenin çok erimesi gibi durumlar entonasyonun bozulmasına neden olabilir. Entonasyonu yapmak için kesinlikle yeni tel kullanmalıyız.

Gitarın sap ayarı ve tel yüksekliği ayarlanmalıdır.

Facebook sayfamızı ziyaret etmeyi unutmayınız. https://www.facebook.com/KozyatagiGitarVeBateriDersi

Gitarda entonasyon bozulduğunda genelde 7. -  8. perdeden sonra akor bastığımızda daha çok anlarız. 12. perdeden sonra iyice bozulmalar başlar.

Özellikle klavye gibi enstrümanlı bir grupta çalıyorsak, klavye sesleri tam vereceğinden entonasyonumuzun bozukluğu iyice göze batacaktır.

Bir sonraki yazımızda gitar entonasyonun nasıl yapılacağını anlatacağız.

Entonasyon Nedir  hakkındaki yazı dizisini okudunuz.

Bu yazı http://www.rockgitarkursu.com/entonasyon-nedir/ linkinden alınmıştır.





25 Kasım 2013 Pazartesi

Gitar Kompresör ( Compressor ) nasıl çalışır ne işe yarar.

Gitar Kompresör ( Compressor ) nasıl çalışır ne işe yarar
Gitar Kompresör ( Compressor ) nasıl çalışır ne işe yarar.

Kompresör için basları inceltip tizleri arttırıyor diyebiliriz. En basit tanım olarak fazlalık olan sesleri traşlar, düşükleri güçlendirir.
Kompresör’ün dip gürültüsünü engellemek için kompresör’e gelen sinyalin temiz olmasını sağlamalıyız. Ses temiz değilse aradaki parazitleri belirginleştirebilir o yüzden kompresör bağlayacağımız ekipmanda dip gürültüsüne sebep olacak ( kabloların kötü olması, manyetiklerin kalitesiz olması, topraklama vb.) durumları ortadan kaldırmalıyız.

Kompresörlerde genelde bulunan ayarlar :

1- Threshold (Ses limit seviyesi ) - Bu Kompresör’ün devreye gireceği ses seviyesidir.

2- Ratio ( Ses oranı ) - Bu ayar threshold değerini aşan sinyallerin hangi oranda çıkışa gönderileceğini belirler.

3- Attack - Bu ayar kompresör’ün threshold değerini aştığın andan itibaren ne kadar süre içerisinde aktif hale geçeceğini belirler.

4- Release - Bu ise threshold değerini aşan sinyal kesildiğinde Kompresör’ün ne kadar süre sonra devreden çıkacağını belirler.

5- Gain (Sustain) – Kompresör’ün işlevini tamamladıktan sonra çıkacak sinyalin ne kadar arttırılacağını veya azaltılacağını belirtir.
Örnek vermek daha kolay anlaşılmasını sağlayacaktır.

Facebook sayfamızı ziyaret etmeyi unutmayınız. https://www.facebook.com/KozyatagiGitarVeBateriDersi

Gitar Kompresör ( Compressor ) nasıl çalışır ne işe yarar.

Elimizdeki kompresör’ün ayarlarını şu şekilde yaptığımızı varsayalım.

Threshold - 3 dB
Ratio - 4:1
Attack - 5 ms
Release - 1 sn
Gain – 2 dB

Diyelim ki kompresör bağlı sistemimize, arpej çaldığımız gitarımızın bas 3 telinden 5dB, ince tellerden 3 dB sinyal geliyor.

Bas telden 5 dB sinyal geldi. Kompresör 3 dB aşan sinyal için girişi müteakip 5 ms ( attack ) içerisinde devreye girdi ve aşılan 2 dB lik sinyali 4:1 oranında kısarak çıkışa sinyali 3 dB ( threshold seviyesi ) + 0,5 dB ( Ratio’dan gelen ) = 2 dB güç eklendi ve 5 dB olarak dışarı verildi. Gördüğünüz gibi sinyal seviyeleri dengelendi.

Gelelim dip gürültüsüne . Kompresör aktifken tüm sinyaller 2 dB yukarı alındığı için dip gürültümüzde güçlenecektir.

Gitar kompresör ( compressor ) düşük seslerde çaldığımızda pek fazla anlaşılacak bir efekt değildir.
Farklı markalarda kompressör ( compressor ) pedalları vardır. Bunlardan bazılarında sustain denilen sesi uzatmaya yarayan bir potans bulunur. Bu potansı açtıkça sustain artacak fakat bununla birlikte dip gürültüde artacaktır.

sayfasından alınmıştır.

Bostancı bölgesinde gitar kursu arıyorsanız www.rockgitarkursu.com/bostancı-gitar-kursu linkine basınız.

Bateri kursu için lütfen www.rockgitarkursu.com/bateri-kursu linkine basınız.